Mobile_world

STORYTELLING IMMERSIU AL MWC’19

Les innovacions que s’han vist al MWC del 2019 canvien  la forma com es creen i es comuniquen els continguts digitals. La combinació de tecnologies immersives, GPS  i  Biometria fa que les experiències virtuals evolucionin. Però com són aquests continguts immersius i cap on van? He estat a  l’última edició del Mobile World Congress (MWC)…

INTERFÍCIES QUE CONVERSEN

Les Interfícies Conversacionals (CI) faciliten als usuaris parlar amb les marques. Els escriptors UX alimenten les CI de paraules i conversa.

ciutatlhon

MISSIÓ CIUTATLHON: L’APP QUE UNEIX SALUT I FICCIÓ

Storytala- Guionistes en Acció és l’ empresa responsable del disseny narratiu de l’app Missió CiutatLHon, que es va presentar durant el Mobile World Congress 2016. L’ aplicació Missió CiutatLHon, motiva a caminar a través d’històries geolocalitzades a L’Hospitalet de Llobregat. Cada ruta és una nova missió en la que l’usuari és el protagonista. La identificació amb…

APPS QUE NECESSITEN UN GUIONISTA

  Les apps són grans plataformes per a la narració interactiva. Poden convertir l’usuari en el protagonista d’un joc de supervivència o d’una missió èpica. Si a això li afegim que les aplicacions mòbils sempre van amb tu i  es poden personalitzar, tenim els ingredients necessaris per crear hàbits saludables i nous estils de vida.

PER QUÈ LA TV SOCIAL AGRADA A LES MARQUES?

La TV Social  s’està expandint gràcies als patrocinis. La interactivitat a la segona pantalla aporta més dades que les medicions d’audiència tradicionals. Les marques poden tenir una informació i un diàleg individualitzats. I estan disposades a aprofitar-ho de diverses formes…

TRANSMÈDIA INFANTIL I JUVENIL (II)

Els continguts Transmèdia permeten ser llegits, vistos, jugats, compartits… Però perquè això passi cal crear un  món profund, amb un passat, present i futurs definits. Com més detallat  i  ric és  l’univers de la història i els personatges, més immersiva i participativa serà l’experiència resultant.

TRANSMÈDIA INFANTIL I JUVENIL (I)

La narrativa transmèdia aplicada als continguts infantils i juvenils és una nova forma d’explicar històries a través de diferents plataformes: pel.lícules, sèries, webs, xarxes socials, smartphones… Els diversos formats actuen com a “peces d’un trencaclosques” que encaixen entre si, fent un tot (Transmèdia) més satisfactori  que no pas la simple suma de les parts (Multiplataforma).…

L’EINA PER FIDELITZAR AUDIÈNCIES

Dissenyar una estratègia sobre els seus vídeos, permet  a una empresa crear un contingut  que connectarà amb  la major audiència possible. YouTube ha analitzat els vídeos que més èxit han tingut en la seva plataforma i n’ha extret conclusions que es poden trobar en la segona versió de la guia de bones pràctiques  Creator Playbook…

LA TELEVISIÓ SOCIAL COMENÇA EN EL GUIÓ (II): ELS MOMENTS ‘OH MY GOD”

La Televisió Social està canviant la manera  d’escriure les sèries.   El guió de ficció per a la televisió social ha d’incentivar que els espectadors dialoguin sobre el capítol d’una sèrie a través de la segona pantalla (smartphone o tablet). Això requereix  continues sorpreses,  girs imprevistos, cliff  hangers (obstacles que semblen insalvables), incidents desencadenants, conflictes, descobriments,…

QUI HI HA DARRERA DEL VÍDEO DE MÉS ÈXIT VIRAL DE LA HISTÒRIA?

Mai un vídeo havia aconseguit un creixement viral tan important: més de 12 milions de “M’agrada” al Facebook i més de 60 milions de descàrregues, fins al moment (a pocs mesos de la seva estrena). L’agència de projectes interactius per publicitat Tool of North America  i el creador de continguts digitals Jason Zada  són els…

BATALLA DE MARQUES A LES XARXES SOCIALS : “PERSONATGES OLD SPICE” CONTRA “HISTÒRIES AXE”

En els seus continguts, AXE prioritza les històries. En canvi, OLD SPICE dóna més importància al carisma dels seus personatges. AXE (Unilever) i OLD SPICE (Procter & Gamble) són marques de cosmètica masculina que han fet un ús intensiu dels mitjans digitals i socials per vendre al seu públic objectiu (homes joves de18 a 24…

DELS ANUNCIS DE LA TV A LA TV DELS CONTINGUTS DE LES MARQUES

Youtube està experimentant noves fórmules per als continguts  de marca (Branded Content). Internet es consolida com la tercera pota del negoci televisiu junt amb la TV generalista i la TV per cable. Per això Youtube va mutant. Ja no és només una plataforma de vídeos casolans. Tothom  vol participar de la vistositat dels seus continguts.…

ELS GUIONISTES ES CONVERTEIXEN EN STORY MANAGERS A LA XARXA SOCIAL

De guionistes a Story Managers a la Xarxa Social. Els guionistes de televisió, ara també interactuen amb els fans a través del Twitter i del Facebook. Gràcies a això, els  espectadors 2.0 poden viure l’experiència de formar part de la ficció televisiva. Fins i tot, hi ha qui diu que  els autors de sèries com…

ELS ANIMALS TRIOMFEN A TWITTER: ELS PERFILS FICTICIS A LA XARXA

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=Pt1BeCEIqjg&w=640&h=390] Els perfils ficticis a Twitter. Des del mateix moment  en que es va escapar (al mes d’abril), una cobra  verinosa s’ha convertit en tota una celebritat a Nova York. Algú  va detectar el potencial que hi havia  i va decidir aprofitar-ho creant el compte @BronxZoosCobra. Els seus comentaris divertits, fets sempre en primera…

L’ARMA SECRETA DE GROUPON: LES PARAULES

http://youtu.be/3FN-ENgWO8I La redacció creativa de Groupon. Moltes altres empreses han intentat desenvolupar, amb anterioritat, el mateix model de negoci -cupons de descompte en productes i serveis a través del correu electrònic- sense èxit. En canvi, a més de les ofertes, Groupon ha prioritzat  l’ altre element clau: les paraules.